شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 3 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۵:۰۱:۵۲

همکاری هکرها با دزدان دریایی

باشگاه خبری فراساحل: سال گذشته‌ای عده‌ای از دزدهای دریایی با همکاری هکرها موفق به شناسایی محموله‌های با ارزش یک شرکت حمل‌ونقل و سرقت آن‌ها شدند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین نیوز، دزدان دریایی، برای سرقت و تهدید کشتی‌ها معمولاً از سلاح‌های گرم استفاده می‌کنند؛ اما به نظر می‌رسد به‌زودی نسل جدیدی از دزدان دریایی که از فناوری‌های نوین استفاده می‌کنند به جمع سارقان اضافه خواهند شد. گروهی از متخصصان خطر ورایزن (Verizon Risk)، به حل مشکلات به وجود آمده برای یکی از شرکت‌های معروف حمل ‌و نقل دریایی جهانی کمک کرد. این شرکت، سال گذشته در حفاظت کشتی‌ها و مقابله  با دزدهای دریایی با مشکلات عجیبی روبه‌رو شد. عده‌ای از دزدهای دریایی که به عرشه‌ی کشتی‌های آنها وارد می‌شدند، علاوه بر سلاح گرم، بارکد خوان حمل می‌کردند. این سارقان بعد از سوار شدن به کشتی به‌سرعت محموله‌های با ارزش را شناسایی کرده و در مدت بسیار کوتاهی سرقت خود را انجام می‌دادند.


در زمان تحقیقات گروه خطر ورایزن، مشخص که دزدهای دریای برای انجام بهتر سرقت‌های خود، یک هکر استخدام کرده‌اند. هکر استخدام شده با استفاده از آسیب‌پذیری و بارگذاری یک فایل آلوده در وبگاه شرکت حمل ‌و نقل مذکور، به ترافیک وبگاه و پایگاه داده‌ی آن‌ها دسترسی پیدا کرده و تمام اطلاعات آن‌ها را در اختیار دزدان دریایی قرار  می‌داد. اطلاعات به سرقت رفته شامل صورت‌حساب‌های کشتی، برنامه‌های حمل‌ونقل، مسیرها، نوع محموله و محل بارگیری آن‌ها می‌شود. متخصصان ویرایزن اعلام کردند: «خوشبختانه هکر استخدام شده از مهارت بالایی برخوردار نبوده و حتی آی. پی واقعی خود را نیز پنهان نکرده است.» هر چند که در مورد بیان شده هکرها و دزدان دریایی به ‌راحتی شناسایی شدند؛ اما این موضوع نشان می‌دهد که سارقان به شیوه‌های جدیدی برای شناسایی محموله‌ها روی آورده‌اند. هکرها و سارقان می‌توانند، با استفاده از آسیب‌پذیری موجود در سامانه‌های شرکت‌های حمل‌ونقل، اطلاعات و در نتیجه محموله‌های باارزش آن‌ها را سرقت کنند. همچنین ممکن است در آینده‌ی نزدیک به جای حمله به سامانه‌های شرکت‌های حمل‌ونقل، هکرها به سامانه‌های کشتی‌ها حمله کرده و آن‌ها را به مسیر دلخواه خود هدایت کنند؛ به همین علت شرکت‌های حمل‌ونقل دریایی باید به فکر افزایش امنیت سامانه‌های خود باشند.



  کد خبر : 1340
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :